XXX - Wypowiedzenie


Adresat : Życie
Nadawca : Złamana Dusza.
Szanowny Panie Żywocie,
Uprzejmie informuję,
Że składam wypowiedzenie.
Mam dość ciągłych nadgodzin,
Braku premii
I ciągłego lecenia po pensji
(która, tak szczerze mówiąc,
sama nakłania do pretensji).
Dość ciągłych oszczerstw
I obelg rzucanych w twarz.
Twe słowa, o Życie,
Ciążą mi niczym głaz
Zawieszony na sznurze
Porażek moich
Z powodu błędów Twoich
Przy wypełnianiu formularza.
Myliłeś mnie, Żywocie,
Z innymi pracownikami
I nie chwaliłeś za nic
Bo myślałeś, że to nie moje dzieła.
Dlatego teraz do ręki wzięłam
To pióro jakże szlachetne,
Pióro feniksa wyplute przez Etnę
I zamierzam skończyć ten koszmar senny
Który niczym ptak wredny
Ciągle kole mnie w oczy
Słowami "A fortuna kołem się toczy".
Z poważaniem, Złamana Dusza.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opowiadanie I - Tak chciałby ją zapamiętać – roześmianą, w sukience z balu szóstoklasisty i koczku na głowie...

Piosenka VI - Tajemniczy ogród

Wiersz XXVIII - Modlitwa nocna